Taner ÇAĞLAR
Taşucu Primary School /MERSİN

MEKTUBUMDA İLİM VAR ETWİNNİNG PROJESİ
(MÜFRADATLA İLİŞKİLENDİRME 3. SINIF  KAZANIMLARI) 
3. SINIF  HAYAT BİLGİSİ DERSİ KAZANIMLARI
HB.3.1.4. Arkadaşlık sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrar.
HB.3.1.6. Okulunun bireysel ve toplumsal katkılarının fark eder.
HB.3.2.1. Aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk döneminin özelliklerini karşılaştırır.   ( Çocuk Oyunları)
HB.3.3.2. Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir.
HB.3.4.4. Acil bir durum olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. (Doğal afetler)
HB.3.4.6. Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir.
HB.3.5.3. Yakın çevresinde yer alan tarihî, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanıtır
HB.3.5.6. Millî birlik ve beraberliğin toplum hayatına katkılarını araştırır.
HB.3.5.9. Yaptığı çalışmalarla ülkemize katkıda bulunmuş kişileri araştırır.
HB.3.6.2. Meyve ve sebzelerin yetişme koşullarını araştırır. (Yerli Malı)                                                       
3. SINIF TÜRKÇE DERSİ KAZANIMLARI

  • T.3.1. DİNLEME/İZLEME
  • T.3.1.1. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metnin konusunu tahmin eder.
  • T.3.1.5. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
  • T.3.1.6. Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
  • T.3.1.7. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
  • T.3.1.10. Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.
  • T.3.1.12. Dinleme stratejilerini uygular.
  • T.3.1.13. Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.

  • T.3.2. KONUŞMA
  • T.3.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
  • T.3.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.
  • T.3.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
  • T.3.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.
  • T.3.2.5. Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.
  • T.3.2.6. Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
  • T.3.3. OKUMA
  • Akıcı Okuma
  • T.3.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
  • T.3.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
  • T.3.3.4. Şiir okur.
  • T.3.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
  • T.3.3.6. Okuma stratejilerini uygular.
  • Söz Varlığı
  • T.3.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
  • T.3.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
  • T.3.3.10. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.

  • Anlama
  • T.3.3.11. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
  • T.3.3.13. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
  • T.3.3.14. Okuduğu metnin konusunu belirler.
  • T.3.3.15. Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
  • T.3.3.16. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
  • T.3.3.17. Metinle ilgili sorular sorar.
  • T.3.3.20. Metin türlerini ayırt eder.
  • T.3.3.21. Metinleri oluşturan ögeleri tanır.
  • T.3.3.22. Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
  • T.3.3.24. Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.
  • T.3.3.25. Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir.
  • T.3.3.28. Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.

  • T.3.4. YAZMA
  • T.3.4.1. Şiir yazar.
  • T.3.4.2. Kısa metinler yazar.
  • T.3.4.3. Hikâye edici metin yazar.
  • T.3.4.4. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
  • T.3.4.7. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
  • T.3.4.8. Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
  • T.3.4.9. Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim ve görseller kullanır.
  • T.3.4.10. Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar.
  • T.3.4.11. Yazdıklarını düzenler.
  • T.3.4.12. Yazdıklarını paylaşır.
  • T.3.4.13. Harfleri yapısal özelliklerine uygun yazar.
  • T.3.4.14. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar.
  • T.3.4.15. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kısa metinler yazar.
  • T.3.4.16. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
  • T.3.4.17. Yazma stratejilerini uygular.
3. SINIF MATEMATİKDERSİ KAZANIMLARI

  • M.3.4. VERİ İŞLEME
  • M.3.4.1. Veri Toplama ve Değerlendirme
  • M.3.4.1.1. Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar.

3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ KAZANIMLARI
  • F.3.6.2.1. Yaşadığı çevreyi tanır.
  • F.3.6.2.5. Doğal çevrenin canlılar için öneminin farkına varır.
  • F.3.6.2.6. Doğal çevreyi korumak için araştırma yaparak çözümler önerir.
3. SINIF MÜZİK DERSİ KAZANIMLARI

  • Mü. 3. A. DİNLEME - SÖYLEME
  • Mü.3.A.1. Konuşurken ve şarkı söylerken sesini doğru kullanır.
  • Mü.3.A.2. Birlikte söyleme kurallarına uyar.
  • Mü.3.A.3. Belirli gün ve haftalarla ilgili müzikleri anlamına uygun söyler.
  • Mü.3.A.4. Atatürk ile ilgili düzeyine uygun müzikleri doğru ve anlamına uygun söyler.
  • Mü.3.A.7. Kendi kültüründen oyunlar oynayarak şarkı ve türküler söyler.
  • Mü.3.A.8. Müzik çalışmalarını sergiler.

  • Mü. 3. B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
  • Mü.3.B.1. Müzikteki uzun ve kısa ses sürelerini fark eder.
  • Mü.3.B.4. Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.

  • 3. SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ KAZANIMLARI

  • 3.1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme
  • G.3.1.1. Görsel sanat çalışmasını oluştururken uygulama basamaklarını kullanır.
  • G.3.1.2. Görsel sanat çalışmasını oluştururken ifadeci yaklaşımı kullanır.
  • G.3.1.3. Görsel sanat çalışmasını yaparken güncel kaynaklara dayalı fikirler geliştirir.
  • G.3.1.7. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır.


  • 3. SINIF BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİ KAZANIMLARI

  • 3.2.3. Kültürel Birikimlerimiz ve Değerlerimiz
  • O.3.2.3.1. Bayram, kutlama ve törenler için hazırlık yapar.
  • O.3.2.3.2. Basit ritimli yöresel halk dansları yapar.
  • O.3.2.3.3. Seçtiği geleneksel çocuk oyunlarını arkadaşlarına oynatır.

ATATÜRKÇÜLÜK
  • Atatürk'ün güçlükler karşısında yılmadığını fark edebilme.
  • Atatürk'ün Türk milletine yaptığı hizmetleri fark edebilme.
  • İnsan hak ve hürriyetlerine Cumhuriyet yönetimiyle kavuştuğumuzu fark edebilme

Yorumlar